سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چه نکاتی را برای انتخاب بهترین وکیل کرج باید مدنظر داشت؟

در چهارچوب قانون مدنی وکالت و همچنین اخذ وکیل امری جایز و ضروری تلقی می‌ گردد. وکیل دادگستری فردی است که از لحاظ شرایط عمومی، اخلاق و مذهبی توانسته صلاحیت‌ های لازم را کسب کند و دوره‌ های وکالت پایه دو را گذرانده باشد. وکلایی که از درجه‌ وکیل پایه‌ یک دادگستری برخوردار هستند، به خوبی می‌ توانند در تمامی محاکم حقوقی و کیفری بدون ایجاد هیچ گونه محدودیتی فعالیت کرده و به پرونده‌ های قضایی و پذیرش وکالت رسیدگی نمایند.


چه نکاتی را برای انتخاب بهترین وکیل باید مدنظر داشت؟

برای انتخاب بهترین وکیل کرج نیاز به تحقیق و جستجوی فراوان می‌ باشد تا بتوانید از بین وکلای موجود وکیلی را برای پرونده‌ خود انتخاب کنید که از محبوبیت، شهرت و حسن اخلاق مشهور در میان سایر وکلا برخوردار باشد و زبانزد افراد باشد. هیچ گاه به تبلیغات مخصوصا تبلیغاتی که بر خلاف واقعیت می‌ باشد، اعتماد نکنید. به ویژه زمانی که قصد دارید یک پرونده‌ قضایی بسیار مهمی را به دست وکیل خود بسپارید.
نیازی نیست که برای انتخاب وکیل سن و یا جنسیت وکیل را مد نظر قرار دهید؛ چرا که تجربه نشان داده آن دسته از وکلایی که از سن پایین‌ تر و جوان‌ تری برخوردار هستند، بسیار موفق‌ تر از وکلای پیر و سالخورده عمل کرده‌ اند. از این رو انتخاب وکیل زن یا مرد بودن، کم سن یا سالخورده چندان اهمیتی ندارد و آنچه که در این حوزه پر اهمیت می‌ باشد، علم وکیل، شهرت و  فن بیان بالای او در سخنوری است.
مطمئنا انتخاب یک وکیل خوب و ماهر برای آن دسته از افرادی که با مسائل حقوقی و جزایی روبرو هستند یکی از مهم‌ ترین دغدغه‌ ها می‌ باشد. چرا که اگر وکیل شما در دادگاه‌ ها تسلط کافی بر مفاهیم و ماهیت حقوقی پرونده نداشته باشد، مطمئنا شانس موفقیت شما نیز کاهش پیدا می‌ کند. اگر به دنبال یک وکیل ماهر در این حوزه هستید، حتما باید به صفات بهترین وکیل توجه داشته باشید که در این مقاله به تمام بایدها و نبایدهای آن می‌ پردازیم.

ویژگی های وکیل پرونده های کیفری

آیا شما به دنبال بهترین وکیل کرج برای پرونده‌ های کیفری خود هستید؟ همان طور که می‌ دانید پرونده‌ های کیفری جزو یکی از سخت‌ ترین تخصصی‌ ترین پرونده‌ ها در دادگاه‌ها محسوب می‌ شوند که بیشتر به امور قتل، جنایت، کلاهبرداری، تجاوز و … مربوط هستند. در ادامه به یک سری از ویژگی‌ های وکلای کیفری می‌ پردازیم که آگاهی از آن‌ ها خالی از لطف نیست:
  1. محرم اسرار: یکی از ویژگی‌ های شاخص این وکلا این است که اسرار و رازهای موکل خود را همواره باید حفظ کنند. یعنی وکیلی که اسرار و درد و دل‌ های موکل خود را در جاهای دیگر بازگو نکند، جزو یکی از وکلای حاذق و ماهر در کار خویش است.
  2. راستگو بودن: متاسفانه باید بگوییم که در دنیای امروزه بسیاری از وکلا از خصوصیات راستگویی برخوردار نمی‌ باشند و برخی از وکلا برای اینکه موکل را به سمت خود جذب نمایند، پیشنهادات غلو آمیز می‌ دهند. بنابراین از دیگر خصوصیات یک وکیل متخصص و حرفه‌ ای این است که در تمامی مراحل دادرسی و در حین اجرای پرونده، هر آنچه که وجود دارد را به موکل خود ابلاغ کند.
  3. فن بیان و معلومات بالا: دانش و نحوه‌ سخنوری یکی از حیاتی‌ ترین خصوصیات وکلا به ویژه در پرونده‌ های کیفری محسوب می‌ گردد. یعنی علاوه بر تخصص و سواد بالا وکیل باید بتواند از فن بیان عالی برخوردار باشد تا در دادگاه‌ ها و دادسراها به جای موکل صحبت کرده و هیچ گاه تسلیم نگردد.


مهم ترین مهارت های بهترین وکیل

از جمله مهم ترین و اصلی‌ ترین مهارت‌ های بهترین وکیل کرج می‌ توانیم به کار گروهی، مهارت‌ های ارتباطی مکتوب، مهارت قضاوت مهارت تحلیل نمودن و همچنین توجه به جزئیات اشاره کنیم. معمولاً وکلا در بیشتر مواقع با مدارکی سر و کار دارند که برخی از آن ها نامشخص بوده و وکیل باید دارای توانایی شناسایی اطلاعات را داشته باشد تا بتواند با شواهدی که در دست دارد، به اثبات حقیقت پرونده در دادگاه‌ ها بپردازد.
علاوه بر آن در تمامی مشاغل، بسیاری از افراد متخصص باید از مهارت کافی برای کارهای گروهی برخوردار باشند. بهترین وکیل شیراز فردی است که در گوش دادن به سخنان دیگران و همچنین نظرات آن ها توانایی و مهارت داشته باشد. برخورداری از ذهنیت تحلیل گر نیز شانس موفقیت در پرونده را افزایش می دهد.

آیا می توان به صورت رایگان به اخذ وکیل پرداخت؟

با توجه به اینکه در مواقع برخورد با مسائل حقوقی داشتن وکیل حق مسلم تمام افراد می باشد، موکلان حق این را دارند که وکیل خود را انتخاب کنند. علاوه بر آن هر وکیلی مطابق با شرایط و سختی کار میزان حق الوکاله را انتخاب و تعیین می کند. حال اگر فردی توانایی پرداخت هزینه را نداشته باشد می تواند به صورت رایگان به انتخاب وکیل تسخیری بپردازد.
کلام آخر
از شما عزیزان سپاس گزاریم که ما را تا انتهای این مقاله همراهی کردید، سایت وکیل تو سعی بر این داشته تا شما را با بهترین وکیل آشنا کند. امیدواریم مطالب گفته شده برای شما مفید واقع شده باشد، در صورت داشتن هر پیشنهاد و انتقادی می توانید از طریق سایت با ما در ارتباط باشید.